tirsdag 8. desember 2009

Innvandreren(Blogg oppgave)


Det var mørkt og jeg gikk nedover gaten med hode bøyd og en ydmyk framtoning. Jeg skjønner ikke hvorfor de valgte ut akkurat meg, hva hadde jeg gjort mot dem? Jeg var så anonym som jeg kunne være, men allikevel så ble jeg plukket ut. De kom slentrende ned gaten i ekte wannabe gangster stil. (Slik bare hvite personer greier). Jeg lot være å se opp i frykt for at det skulle bli en "bif". De gikk forbi og jeg pustet lettet ut, og slapp en fortrengt spyttklyse ned i veikanten. Det var et feilgrep de stoppet opp og snudde seg, han som var sjefen snudde seg og sa: "Spyttet du på meg din jævla pakkis!?". Jeg var ikke så god i norsk, og holdt fortsatt på med norskkurs. Men jeg fikk ut et lavmælt nei. "Kan du ikke norsk din pakkis? Hva faen gjør du her da? Sånne som deg kommer hit og stjeler og gjør bare dritt! Lær deg norsk mann!" Før jeg visste ordet av det var de over meg og det svartnet til for øynene mine. Jeg våknet opp på et sykehus hvor det sto en del leger rundt meg og spurte meg flere spørsmål på det jeg skjønte var norsk, men jeg kunne bare noen få ord, og det var høflighets frasene. Jeg sukket tungt, bare jeg hadde kunnet norsk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar